zondag 6 mei 2018

Denim Blues Flipbook

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie dit flipbook laten zien dat ik gemaakt heb met het
 Denim Blues stansblok van Studio Light.
Elke keer als ik de mooie stansblokken zie met al die mooie bij elkaar passende kaarten dan wil ik ze heel graag allemaal bij elkaar houden. Gewoon omdat ze samen nog mooier zijn.
Daarom heb ik dit flipbook gemaakt. Dit boekje kun je leuk als fotoboekje of als cadeautje gebruiken.
Ik ga aan de hand van een paar foto's proberen uit te leggen  hoe ik dit boekje gemaakt heb.


In mijn uitleg gebruik ik 2 maten; inch en cm
Misschien klinkt het heel moeilijk om inches te gebruiken maar er zijn veel scouring boards en linialen waar inches op staan.
Ik heb een kraft scrapvel van 12 inch (30,5x30,5 cm) gebuikt. Als je de inches gebruikt als maat dan kun je het vel heel mooi in gelijke delen verdelen. Maar als je dat te lastig vindt, kun je ook de centimeters gebruiken.


Ril de eerste 2 lijnen op 3 en 9 inch of op 7,6 en 22,9 cm.


Draai het scrapvel een kwartslag en ril nu op 3 7/8 - 4 - 8 - 8 1/8 inch of op 9,8 - 10,1- 20,2 - 20,5 cm.


Knip nu alle 4 de hoeken weg tot aan de 4 en 8 inch lijn, dit zijn de 10,1 en 20,2 cm lijn.



Als je de hoeken heb weggeknipt ziet je scrapvel eruit zoals de foto hierboven.
Ik heb daarna alle hoekjes met de ronde hoek pons afgerond.
Vouw nu alle vouwlijnen en maak ze bruin met Distress inkt.
Voor het middelste vlak heb ik met een envelop maker een envelop gemaakt van 10 x 15 cm .
Deze envelop heb ik dus op het middelste vlak geplakt.


Met alle rechthoekige kaarten uit het stansblok heb ik het flipbook aangekleed.
Alle kaarten heb ik gesneden op 9,5 x 14,8 cm.
Voor de kleine vakjes heb ik het designpapier gesneden op 9,5 x 7,1 cm.
Ook deze hoeken heb ik met de ronde hoek pons afgerond. en de randjes met bruine
 Distress inkt bewerkt.
Maak een mooie verdeling van de plaatjes en gebruik ook nog diverse mallen om het helemaal naar je eigen smaak aan te kleden.
Let erop dat je het niet te dik maakt want dan past het boekje niet meer dicht. gebruik dus geen
 3D foam of  -kit. 


Om het boekje te laten sluiten heb ik kleine magneetjes achter het designpapier geplakt.
Ik heb met de pijlen aangegeven waar ze ongeveer zitten.



Om de envelop te sluiten heb ik een lusje uit het stansblok gebruikt om hier de punt
 van de flap achter te steken.
De doily heb ik gestanst uit een vierkante kaart uit het stansblok. Zo zie je dat je eigenlijk alles uit het stansblok kunt gebruiken om zo'n leuk flipbook te maken. En ik weet zeker dat dit met alle stansblokken van Studio Light heel goed te doen is, dus je kunt eindeloos variëren en naar je eigen smaak maken.

Hieronder een overzicht van alle gebruikte materialen:






Ik hoop dat ik jullie weer wat inspiratie heb kunnen geven.
Bedankt voor het bezoeken van ons blog! Graag tot de volgende keer!

Creatieve groet van Geralien













3 opmerkingen:

  1. Super leuk gemaakt. Bedankt voor de uitleg. Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtige creatie en een duidelijke tutorial erbij. Super leuk hoor.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super leuk, bedankt voor de uitleg

    BeantwoordenVerwijderen