dinsdag 20 februari 2018

live, laugh, love

 Hoi allemaal, 

Ik mag weer een blogpost verzorgen voor studio light. En dat is natuurlijk
helemaal  niet moeilijk met de nieuwe spullen die allemaal weer zijn
 uitgekomen. De laatste paar blogposten heb ik een tutorial gemaakt met
aparte vorm kaarten, maar nu heb ik gebruik gemaakt van de mooie nieuwe
 mal die is uitgekomen. Maar ook nu laat ik stap voor stap zien hoe ik
bepaalde technieken heb toegepast.



voor deze blogpost heb ik de romantic botanic lijn gebruikt. Maar er zijn 
ook nieuwe paperpads uitgekomen en deze zijn prima met de romantic
 botanic lijn te gebruiken en dat heb ik dan ook gedaan

Nadat ik de randmal van de romantic botanic had uitgestanst, heb ik
 de randmal ingekleurd met inkt toen het papier nog in de mal zat. Zo
 kun je het geëmboste op kleur brengen

Maar nadat ik de randmal had geplaatst op de kaart, vond ik de kleur
 van het inkt te licht en heb ik de mal weer op de rand gelegd en met 
een donkere kleur de mal opnieuw op kleur gebracht

Op dit moment zijn bloemen van foam helemaal in en natuurlijk 
kan dat ook met de mallen van studio light. Dit is wel een 
bloemenstans die eerder zijn uitgbracht door studio light

Zo zien de bloemen van foam eruit als ik ze door de stansmachine heb gehaald

 Ik heb het middelste van de bloem wat getamponeerd met versamagic inkt

 Nadat ik ze heb getamponeerd met inkt, heb ik ze op elkaar gestapeld, 
een gaatje gemaakt en heb ik meeldraadjes door het gaatje heen gehaald.
 (ik heb ongeveer 5 meeldraadjes dubbel gevouwen en dat door het gaatje
 gestopt). Hierna heb ik heel even met de de heattool de blaadjes verwarmd, 
zodat het foam krimpt en de blaadjes wat bollen


Als je het blad met de pincet op deze manier vast houdt en je zet de 
heattool er recht op, dan vormt het blaadje zich naar binnen en ontstaat 
er een natuurlijke vorm


Nadat ik de bloemen en de blaadjes klaar had, heb ik ze
 aangebracht met het lijmpistool op de kaart


Er zijn ook nieuwe die cuts uitgekomen die mooi te verwerken zijn op kaarten

Je stempelt eerst en daarna leg je de stans precies op het gestempelde, 
zet het vast met speciale tape en haalt het door de stansmachine.

Ik heb het vervolgens op onderstaande manier op de kaart verwerkt



Vervolgens pimp je de kaart op en bovenstaande kaart is het resultaat.

De spulletjes die ik heb gebruikt zijn:
* stencil BF03
* Stencilsl82
* ppsl68
* basicsds08
* stencilrb53
*scraprb04
*easyrb588
*easyrb592

Ik hoop dat jullie de kaart mooi vinden en dat jullie weer inspiratie 
hebben gekregen. Tot de volgende keer.

Liefs,
Karen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten