maandag 5 juni 2017

summer feelings sliding kaart

Hallo,

Ik mag deze keer weer een blogpost verzorgen. En weeeer kan ik jullie wat laten zien 
met een nieuwe lijn van Studio Light; de summer feelings lijn. Deze keer laat ik jullie 
een sliding kaart zien. Ik heb deze kaart al een paar keer keer in een workshop mogen 
verzorgen. Ook afgelopen zaterdag weer. En zaterdag dus met deze nieuwe lijn. Ik laat 
in een tutorial zien hoe je deze sliding kaart kunt maken. Eerst laat ik de foto's zien 
van de sliding kaart. Daarna komt de uitleg.


Als je de kaart open klapt dan krijg je dit. Het designpapier heb ik helemaal laten 
doorlopen zodat je 1 geheel krijgt. Met de easy uitdrukvellen kun je de kaart oppimpen. 
Ook de stansmallen die eerder zijn uitgekomen kunnen worden gebruikt.

De zijkanten kun je uittrekken en ook deze heb ik opgepimpt met het designpapier,
 randstempels en de uitdrukvellen

Wat ik jullie extra wil laten zien is dat je  het gave kurk van halbach goed kunt 
gebruiken voor de stansjes van studio light. Het geeft zo'n mooi effect vind ik. 
Dit is het label uit de celebrate spring lijn


De basis van de kaart is de shape art mal van de celebrate spring. De flappen heb 
ik weg gelaten, en voor de basis heb ik de buitenste lijnen gebruikt.

Voor het sliding gedeelte heb je het volgende nodig (het papier op de foto's is 
wit, maar ik heb voor deze kaart kraft gebruikt):

Kraft:
11x13,5
11x8 -> 2x
10,5x13,5

Reepje plastic (bv een boterhamzakje) van 18x5 cm



Pak het kraft papier van 10,5x 13,5 cm. Meet aan de korte kanten 
respectievelijk2,5 cm en 8 cm af en trek lijnen

Meet aan de lange kant van het papier respectievelijk 2,5 cm en 11 cm af
en trek lijnen. Knip/snijd het gedeelte volgens onderstaand voorbeeld uit

 Vouw het plastic rondom de inham, niet te strak en niet te los en maak de uiteinden
 van het plastic vast met een dun stukje dubbelzijdig plakband. Zorg er wel voor dat
 het dubbelzijdig plakband alleen op het plastic bevindt en niet op het papier want 
anders glijdt het niet (het bruine papier op de foto zit er alleen om te laten zien hoe
 je het plakband moet plakken). Je schuift het gedeelte met de dubbelzijdige palkband
 helemaal naar een uiteinde 

 Plak een dubbelzijdig reepje plakband op het andere stukje plakband 
(ook alleen op het plastic), en doe dat aan de onderzijde ook (heb je aan 
de bovenzijde aan de rechterkant een stukje dubbelzijdig plakband geplakt, 
dan doe je dat aan de onderzijde aan de linkerzijde, dus tegengesteld)


Daarna bevestig je de cardstok van 11x 8 via onderstaande voorbeeld (het is handig 
om van te voren die cardstock van 11x 8 op te pimpen voordat je ze opplakt) 




 In het midden gedeelte van de kaart moeten er nog rondjes worden geknipt om het 
sliding gedeelte te kunnen uittrekken. Hierna plakje het sliding gedeelte aan de 
achterkant van de kaart

Als laatste bevestig je de cardstock van 11x 13,5 tegen de achterkant en is alles 
netjes afgewerkt. Ook hier moeten nog halve rondjes worden uitgeknipt

De spulletjes die ik heb gebruikt:

Ik hoop dat jullie de tutorial leuk vonden. Tot de volgende keer.

Liefs,
Karen





1 opmerking:

  1. Een leuke kaart met een mooie uitleg, ik sla dit patroontje op, een leuk idee voor een kaart, groetjes Frosien

    BeantwoordenVerwijderen