vrijdag 23 juni 2017

Project Life met stansblok Loving Hearts

Hallo allemaal,

Vandaag mag ik jullie weer een creatieve uitspatting met de mooie materialen van Studio Light laten zien. Deze keer is het een Project Life Layout geworden. Dit jaar ben ik begonnen aan een Project Life album met foto's van mijn gezin.
Het is een groot album van 30,5 x 30,5 cm.
Ik heb hiervoor het stansblok Loving Hearts gebruikt. Dit is natuurlijk een perfect thema voor foto's van mijn dochter  en onze liefde voor dieren. 
En de kleuren van het stansblok zijn ook helemaal mijn favoriet.




De stansblokken zijn ideaal om voor Project Life te gebruiken, ze bevatten verschillende designpapiertjes, mooie plaatjes, teksten en labels om teksten op te schrijven of te stempelen.
Je hebt naast je foto's niet heel veel extra nodig.
Wat ik voor deze layout gebruikt heb zijn:

*Pocket 
*Stansblok STANSBLOKSL45
*Stempel STAMPSL174
*Zwart naaigaren
*Nietmachine
*Plakparels
*Knoopjes
*Sticker met pijl


Ik heb allereerst foto's af laten drukken in Sepia kleuren, zodat deze mooi bij het papier passen.
Vervolgens heb ik 7 kaartjes uit het stansblok gehaald die qua design en afmeting het beste bij mijn pocket (het plastic hoesje waarin ik de foto wil  bewaren) passen. De afmetingen van de kaarten komen niet helemaal overeen met de afmetingen van de pockets. Daarom heb ik eerst van kraftpapier 7 kaartjes gesneden die precies in de pockets passen later heb ik de kaartjes uit het stansblok net iets kleiner gesneden dan de kraft kaartjes. Alle randjes heb ik bewerkt met Distress ink Walnut Stain. Vervolgens beide kaartjes op elkaar geplakt.


Vervolgens heb ik mijn foto's verdeeld over de kaartjes ,net zolang totdat ik tevreden was over de compositie. Alle foto's heb ik op maat gesneden zodat ze op de kaartjes pasten.



Vervolgens heb ik uit het stansblok plaatjes en tekstjes gehaald die bij mijn foto's passen.


Deze roze lintjes zijn van papier en komen ook uit het stansblok.
Met de nietmachine heb ik ze samen met de tekst Beautiful aan de foto vastgeniet.


Om een beetje rust in de pagina te houden heb ik er ook een eenvoudig kaartje
tussen gestopt met deze 2 vlinders.
Om het kaartjes heb ik een stukje naaigaren gewikkeld en aan de voorkant vastgeknoopt. 


Deze foto is genomen op de kinderboerderij en dat heb ik dus ook op het labeltje geschreven.
Op deze manier kun je de lege labeltjes heel persoonlijk maken.
De tickets heb ik met STENCILSL26 gestanst uit kraftpapier en de hartjes
komen weer uit het stansblok.


Ook dit kaartje heb ik heel persoonlijk gemaakt door een postzegel te stansen met STENCILSL26 uit kraftpapier en er weer wat op te schrijven.
De Poststempel (STAMPSL174) past hier natuurlijk ook heel mooi bij.
De hartjes, het stukje krantenpapier enz heb ik uit het stansblok gehaald.


Voor deze layout heb ik dus 7 kaartjes gebruikt. In totaal zitten er 12 kaartjes in het stansblok, er blijven nu nog 5 kaarten over om  wenskaarten mee te maken. 
Zo zie je maar hoe veelzijdig dit stansblok is.
Ik hoop dat jullie weer inspiratie hebben opgedaan, graag tot de volgende keer!

Creatieve groetjes van Geralien Hoftijzer


Geen opmerkingen:

Een reactie posten