donderdag 20 april 2017

Easelkaart met nieuwe mallen en stempels

Hallo allemaal,

Vandaag mag ik jullie weer een kaart laten zien die ik gemaakt heb met de nieuwe materialen van Studio Light. Afgelopen week zijn er weer veel nieuwe spulletjes uitgekomen waaronder super leuke stempels in combinatie met stansjes.
Ik wil jullie met deze kaart laten zie hoe gaaf je ze kan gebruiken op je creaties.
Ik heb de stempelset met Bingokaart en ticket gebruikt.
Maar ook een gave bloemen stans.  Hieronder vertel ik jullie er alles over.


Gebruikte materialen:
*Kraftpapier
*Dutch Doobadoo mal
*Scrappapier SCRAPCS01 en SCRAPCS04
*Distress inkt Walnut Stain


Ik denk dat ik niet uit hoef te leggen hoe je een Easelkaart maakt, dus dat doe ik ook niet.
Maar ik wil wel even zeggen dat je voor deze kaart het beste de Scrapvellen kunt gebruiken, dan heb je aan 2 vellen voldoende. Ik heb beide zijden van het scrapvel gebruikt.
Uit het groene scrapvel heb ik de blaadjesrand gestanst en de nerven met
 de Distress inkt bewerkt.
De blaadjesrand heb ik tussen het scrappapier en het kraftpapier bovenaan
 de staande kaart geplakt.
Ook heb ik de bingokaart stempel op het groene scrappapier gestempeld en op maat geknipt.
Het bingokaartje heb ik samen met het plaatje van de vinders, een cirkel gestanst uit het witte scrappapier en een takje gestanst uit kraftpapier in het midden op de staande kaart geplakt.
Uit kraftpapier heb ik een cirkel gestanst met STENCILCS33 en op het plaatje 
met de vlinders geplakt.
Door de tag met Happy Birthday heb ik een jute touwtje gehaald, gestrikt en vervolgens met 3D foam naast het plaatje met de vlinder geplakt.
Uit het blauwe scrappapier heb ik 2 vlinders gestanst en op de staande en liggende kaart geplakt samen met 2 groene plakparels. 


Met de ticket stempel heb ik de ticket op het witte scrappapier gestempeld en daarna de tekstjes die  bij de stempelset horen ook op de ticket gestempeld.
Vervolgens heb ik de ticket stans op het stempelafdrukje met washi tape op de juiste plek vastgeplakt en door de stansmachine gehaald.
Op deze manier krijg je een mooie ticket die precies bij de sfeer van je kaart past.
Omdat er verschillende teksten in de stempelset zitten kun je altijd een bijpassende tekst vinden.

En dan de geweldige bloem:
Uit het roze scrappapier heb ik van alle 3 de bloemblaadjes ook 3 blaadjes gestanst.
In totaal heb je er dus 9. Deze blaadjes kun je ook embossen. 
De randjes van de bloemblaadjes heb ik ook met de Distress inkt bewerkt.
De 3 grootste bloemblaadjes kun je bij de opening in elkaar schuiven en aan elkaar vastplakken.
Dit doe je ook bij de middelste en kleinste maat. Vervolgens buig je de blaadjes een beetje totdat ze een beetje bol staan en plak je de blaadjes van groot naar klein op elkaar. 
Stans de meeldraden uit kraftpapier en het hart uit het groene scrappapier en plak deze ook op de bloem. Stans als laatste 2 x het andere blaadje uit het groene scrappapier. Deze kun je ook embossen en plak de blaadjes op kraftpapier en knip ze uit. Nu zie je het kraftpapier door de nerf-opening van de blaadjes, dit geeft een mooi effect
omdat de ondergrond van de kaart ook groen is.
Bewerk de randen van de blaadjes ook met Distress inkt en plak de bloem samen met de blaadjes op het liggende deel van de kaart zodat het staande deel hier tegenaan staat.

Zo dit is weer een heel verhaal geworden en ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Bedankt voor het lezen van mijn blogpost en graag tot de volgende keer!

Groetjes Geralien


1 opmerking:

  1. Een prachtig kaartje, Geralien.
    En ook een heel leuk model.

    Groetjes, Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen