vrijdag 31 maart 2017

Precious Moments.........

Hallo Allemaal,

Vandaag laat ik jullie een babykaartje zien,
deze heb ik gemaakt met div. materialen uit de nieuwste lijn
van Studio Light: Celebrate Spring!
Ik heb de Card Shape gebruikt waarmee je de "tentkaart" maakt.
Zo een leuke en frisse lijn om mee te werken, wordt je vrolijk van :)


Wat heb ik hiervoor gebruikt:

Celebrate Spring:
* Paperpad PPCS51
* Paperpad PPCS52
* Cutting & Embossing mal STENCILCS36
* Card Shape CARDSHAPECS07
* Uitdrukvellen EASYCS557, EASYCS555 en EASYCS553
* Basispapier BASISCS235

en verder nog 16 kleine kraaltjes, Distress ink: Vintage Photo,
een stukje touw en kraftkarton: bruin en wit

De Card Shape overgenomen op bruine kraft en het
deel voor de opening er uitgesneden, dit uitgesneden deel
heb ik weer gebruikt voor het deel wat binnenin aan kraaltjes
komt te hangen. Leg ik zo uit :)
De tentkaart nog niet in elkaar plakken!


Plak binnenin op de achterkant een rechthoek van
12,5 x 8 cm uit de gestreepte kant van BASISCS325
Ruw de randen en beïnkt met Vintage Photo.
Plak op de bodem 2x een rechthoek van 12,5 x 2,5 uit
de gestippelde kant van BASISCS325, ook deze weer
even ruwen en beïnkten.


Hierna een rechthoek van 12,5 x 8 cm uit het groen/geel vel van PPCS52
gesneden. Ik heb hiervoor het 1e velletje uit het paperpad gebruikt.
De opening hier ook weer uitgesneden,
zo pas deze precies om de opening in de tentkaart.
De buitenkanten heb ik geruwd en beïnkt met de Vintage Photo.
Daarna op een geel velletje uit PPCS51 het kader overgenomen
en uitgesneden. Het gele kader om de opening van het rechthoek geplakt.
Het uitgesneden deel van de tentkaart en het overgebleven gele deel
plak je nu op elkaar. Ruw eerst nog even het gele deel rondom,
en beïnkt met Vintage Photo.
Druk het plaatje van de baby uit EASYCS557 en plak deze verhoogd
in het midden op het gele deel.


Dan de ballonnenrand 2X uit witte kraft gestanst
 en 1 rand heb ik hier en daar ingekleurd met bijpassende kleurtjes.
Ik heb deze gekleurd met potlood.
Ook heb ik het binnenste deel van de buitenste ballonnen eruit gesneden.
Anders werd de rand zo heel breed en massief.


Plak nu de ballonnenrand tegen de achterkant
van het groen/geel rechthoek.
Knip uit de 2e gestanste rand 2 ballonnen
en plak deze ook tegen de achterkant,
 linksonder in de hoek van de uitgesneden opening in het rechthoek.
Druk uit EASYCS557 de tab met "love" en plak deze ook deels aan
de linkerkant tegen de achterkant van het groen/geel rechthoek.
Plak het geheel nu op de voorkant van de tentkaart,
met de openingen passend op elkaar.

Nu gaan we het kaartje met babyplaatje ophangen
aan draadjes met kraaltjes.

Prik links en rechtsboven een gaatje door het kraftkarton
van het kaartje met babyplaatje.
Rijg door beide gaatjes een draadje met 8 kleine kraaltjes.
Prik nu op de juiste plaats ook 2 gaatjes
in de vouw van het dak van de tentkaart.
Haal nu de 2 draadjes met kraaltjes, van binnen naar buiten
door deze gaatjes en knoop aan de buitenkant vast.
( als je je draadje in de kleur van het kraftkarton doen,
zie je het knoopje bijna niet aan de buitenkant )
Dit is ff een gepriegel, maar het lukt zeker :)
Nu kun je de tentkaart vouwen en aan de onderkant dichtplakken.
Als je de kaart neerzet dan hang het binnenste deel heel leuk los in de tent!
Op de voorkant nog 2 knopen uit EASYCS555 geplakt een tekstlabel uit
EASYCS553 waar ik nog een stukje touw door het gaatje heb gedaan.

Het leuke is dat op elk vel leuke extra's staan waar je
heel snel je kaart of creatie gezellig mee maakt :)

De tentkaart kan gewoon helemaal plat verstuurd worden.


Nou, dit is weer een hele tekst en uitleg geworden haha.

Ik hoop dat jullie wat aan deze uitleg hebben :) 

Leuk dat jullie weer even kwamen kijken en tot een volgende creatie!

Lieve Groetjes Karin XX








Geen opmerkingen:

Een reactie posten