donderdag 23 februari 2017

Rozen masks op de GelliPlate

Hallo allemaal,

Onlangs zijn er weer twee nieuwe stencils uitgekomen bij Studio Light.
Deze kan je natuurlijk op verschillende manieren gebruiken.
In de blogpost hieronder zijn ze gebruikt met structuurpasta. Wat een mooi resultaat.
Vandaag laat ik dit stencil zien, maar dan gebruikt op de GelliPlate.


Bij deze kaart heb ik om te beginnen de gelliplate bewerkt met groene en roze distressinkt.
Dat is een inkt op waterbasis.
Fijn om mee te werken,
zeker omdat ik straks nog met aquarelpotloden ga bewerken
 en dan mengt de kleur zich ook nog goed met de kleur van de distressinkt.
Toen ik de inkt goed uitgerold had met de brayer, heb ik het mask erop gelegd. MASKHH05

 

Nogmaals heel licht met de roller over de GelliPlate en mask gerold en hem eraf gehaald.
Daarna mijn papier erop gelegd. Uiteraard heb ik deze keer gekozen voor Aquarelpapier,
 omdat ik nog met aquarelpotloden ga kleuren.
Maar voordat ik dat ga doen, eerst mijn mooie roos van Veer en Moon STAMPSVM02 erop stempelen. Dat heb ik gedaan met Versamark en toen witte embossingpoeder erover. Verhit met de heattool en goed laten drogen. Vervolgens de Roos ingekleurd met distressinkt.
Als laatste de afdruk van het mask bijgewerkt met Aquarelkleurpotlood
en wat witte stipjes gegeven als accent.
Tekst erop gestempeld en mijn afdrukje op maat gemaakt.
De randen ook bewerkt met distressinkt en het geheel gemat op wit en roze cardstock.


Omdat ik het resultaat eigenlijk wel heel gaaf vond,
wilde ik ook gelijk het andere nieuwe mask uitproberen.


Deze geeft een ander resultaat, maar wat gaafff. 
Eigenlijk heb ik dit op dezelfde manier gedaan. Eerst de inkt op de GelliPlate,
goed uitrollen en dan het mask MASKHH06 erop.
Wederom een paar keer heel licht erover rollen en haal het mask eraf.
Leg je papier (ook hier weer aquarelpapier) erop
 en wrijf met je palm van je hand licht over het papier.

 

Daarna ben ik de contouren gaan kleuren. Ook hier gebruikte ik wederom aquarel kleurpotloden.
En ik was aangenaam verrast met het resultaat. Zodanig dat ik zelf heb besloten om er niet veel meer aan te doen. Gewoon een tekststempel erop en zo laten.

Het afdrukje op maat gesneden,
de randen bewerkt met distressinkt en gemat op wit en roze cardstock.

Ik hoop dat jullie er nog een ideetje bij hebben om met deze stencils aan de gang te gaan.

Tot mijn volgende post.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten