vrijdag 6 januari 2017

Eén stempel twee keer anders.


Hallo allemaal,

Een nieuw jaar.
Laat ik dan eerst beginnen om iedereen een gelukkig, gezond en creatief 2017 te wensen.
Een nieuw jaar betekent ook dat er veel nieuwe producten van Studio Light gaan uitkomen.
Naast de nieuwe lijn Home and Happiness komen er ook nieuwe stempels uit.
Naast basisstempels komen er ook nieuwe Layered Stamps uit.
Ik mocht er al mee werken en wil jullie vandaag laten zien
dat je er op meer manieren mee kunt werken.
Naast alleen het layered stempelen kan je ze ook kleuren.
Hieronder zien jullie twee kaarten met dezelfde Layered Stamp.
De rode roos is gestempeld en de andere is ingekleurd.
Dat geeft een extra mogelijkheid die heel leuk is te doen.


Ik heb voor deze kaarten deze stempels gebruikt:


Voor de eerste kaart de hele tweede rij(2a-2b-2c) met het kleinste bloemhart
en voor de tweede kaart de tweede rij de tweede stempel (2b).
Voor de blaadjes voor beiden de hele onderste rij.


Laten we met deze beginnen. Hier heb ik dus gestempeld zoals hij bedoeld is. Daarna nog wat spatjes gemaakt. Toen gestanst met een vierkant waar een mooi stikrandje in zit.
Dit geheel gemat op een stukje groen cardstock. 
Op mijn witte basiskaart heb ik een stuk designpapier geplakt uit de nieuwe lijn Home and Happiness. BASISHH 230


Daarop een Doily geplakt en toen de stempel met foam zodat je een beetje diepte creëert.
De tekst is vellum en dat heb ik met spuitlijm op een stuk wit cardstock geplakt en toen op groen.
Ook dit gedeelte weer met foam op de kaart geplakt. Plakparels om het af te maken.


Op deze kaart heb ik dus de stempel ingekleurd. Waar je dan op moet letten is dat je inkt neemt op waterbasis. Want dat kun je bewerken. Ook het papier waarop je stempelt moet dan geschikt zijn voor inkleuren met water. Zelf heb ik aquarelpapier genomen.
Ik heb de stempel (2B) gestempeld met distressinkt. Nadat ik deze gestempeld had heb ik met een waterpenseeltje dat ik een beetje vochtig heb gemaakt, de gestempelde delen uitgevaagd.
Toen dat naar mijn zin was, heb ik met aquarelpotlood accenten aangebracht
en ook die weer bewerkt met water. 
Het bloemhart heb ik gestempeld met groen en met aquarelpotlood bewerkt.
 Met zwart wat accenten aangebracht.
Je zal merken dat er geen bloem hetzelfde wordt,
want je maakt er uiteindelijk je eigen roos van, echter fout kan het niet.

Even een foto van dichtbij.

Ook hier weer een vel Designpapier uit de Home and Happiness lijn gebruikt. BASISHH231.
Bij deze ook een doily maar nu bovenaan. 


Ook hier een tekst op vellum die met foam op de kaart is geplakt.

Dit was mijn bijdrage voor deze keer. Ik hoop dat jullie de uitdaging eens aangaan en op een andere manier aan de slag gaan met deze Layered Stamps.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten