dinsdag 2 augustus 2016

Studio Light in de Mix Media

 
Goedemorgen Studio Light fans,
 
 
 
Dit is de eerste keer dat ik een blogpost plaats voor Studio Light, maar zeker niet de laatste keer.
Ik wil jullie laten zien dat er zoveel meer mogelijk is met de materialen Studio Light.
Wanneer dit project online komt dan zijn we dit project aan het maken met een zo'n 24 dames.
 
 
 Dit project is een combinatie van 2 bekende Nederlands merken
Studio Light en Dutch Dooobadoo.
Voor de ondergrond heb ik allemaal producten verschillende producten gebruikt.
 

De basis van project is een 4-delig MDF boekje, wat bewerkt is met o.a. Panpastel, Molotow Aqua Twin, Molotow Acrylic Markers en Ara verf. 
 
 Hoe ben ik te werk gegaan:
Eerst heb ik alle MDF plaatjes bewerkt met witte gesso.
Daarna moet je het natuurlijk laten drogen of droog je de gesso met een heattool.
 
 
Op de grootste plaat heb ik een paar stukjes vloeipapier vast geplakt glazig medium,
dit heb ik gedroogd met een heattool.
 Daarna ben ik eerst structuur pasta aangebracht op de grootste plaat
 en ook weer gedroogd met de heattool.
Daarna bewerkt met een paar kleuren Panpastel en fixeert met een goede fixatief.
 

De volgende plaat heb ik bewerkt met Molotow Aqua Twin Inkt en 4mm Sqeezepen.

 
Ook weer even laten drogen, daarna heb ik met behulp van een stencil en
Distress inkt een patroon aangebracht op de MDF.
 
 
 
  Natuurlijk moet ook dit even drogen.
Maar daarna heb ik het buiten gefixeerd met een speciale fixatief voor MDF,
dit om te voorkomen dat de inkt vervaagt.
 

De rest van MDF plaatjes heb ik bewerkt met ARA verf.
Ook daar heb ik patroon aangebracht met diverse stencils,
maar dat patroon heb ik aangebracht met diverse kleuren verf.

 
Daarna heb ik heeeeeeeeeel veel bladeren,
 vlinders en bloemen uitgedraaid op aquarel papier.
Dit heb ik allemaal bewerkt met Aqua Twins.
En dat allemaal gebeurt begint het leuke werk het aankleden van MDF plaatjes.
Dan nog aan elkaar zetten met een paar leuke lintjes en dan heb je een vrolijk Mix Media project.
 

Wat heb ik eigenlijk allemaal gebruikt voor dit project:
 - Bladeren stans Studio Light: STENCILBF06
- Vlinder stans Studio Light: STENCILBF01
- Bloemen stans Studio Light: STENCILBF03
- 2 complete vellen:  STAPBF1368 en STAPBF1367
- MDF boekje: Dutch Doobadoo
- Diverse stencils: Dutch Doobadoo
- Gesso:Dutch Doobadoo
- Glazig medium
- Diverse kleuren: Panpastel
- Diverse kleuren Ara Verf.
- Diverse kleuren Molotow Aqua Twin inkt.
- Diverse kleuren: Molotow Acrylic Markers
- Aquarel papier
- een paar lintjes.

Het was een echte uitdaging, maar ik ben heel tevreden met eindresultaat.
Tot de volgende keer!
 
Groetjes Saskia
 
 

6 opmerkingen:

  1. Wow, Saskia, dit is echt een geweldig mixed media project. Ik heb zelf nog nooit aan mixed media omdat het mij niet zo leuk leek, maar als ik deze crea zie! Dan moet ik mijn mening echt bijstellen
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat is dat mooi gemaakt
    Groetjes Wil l Bijl

    BeantwoordenVerwijderen