zaterdag 13 augustus 2016

MDF vlinder met beautiful flowers

Hallo allemaal, 

Wat leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen.
Dit keer ben ik met een vlinder van mdf en de
 Beautiful Flowers van Studio Light aan de slag gegaan.
Ik ben nou eenmaal gek van vlinders.


Het mdf heb ik eerst bewerkt met gesso. Hecht het allemaal net wat beter vind ik.
Op SCRAP BF 03 heb ik de vlinder aan de lila kant overgetrokken,
uitgeknipt en met de lila kant ook op het mdf gemat. De randen bewerkt met distress inkt.
Vervolgens op SCRAP BF 01 op de roze kant de vlinder nogmaals getekend. 
Hier heb ik de delen voor de vleugel van gemaakt, door ze ongeveer een halve centimeter kleiner vanaf de getekende rand uit te knippen. 



Uit de bovenste vleugel gedeeltes heb ik een cirkel van 3 cm doorsnee gestanst.
Eerst de vleugels bewerkt met de disstresser en vervolgens met distress inkt.
Hierachter heb ik een zakje, gevuld met gel en glitterpoeder, gemat. (Deze techniek is onlangs gepresenteerd door Martine Bosman en terug te vinden op you tube)
Daarna dit gedeelte met 3 D tape op de vleugel gemat,
evenals de roze cirkel welke ik bewerkt heb met distress inkt.
Het hartje heb ik uit EASY BF 525 gehaald.


Dit prachtige 3D plaatje komt uit EASY BF 522. De cirkel welke eronder zit is een vel welke met dylusions spray inkt is gemaakt. De blaadjes en de andere cirkels heb ik ook uit dit vel gestanst.
Het BLAADJES STENCIL is op vele manieren te gebruiken.
De kwaliteit is echt geweldig. Snijd prachtig mooi scherp uit.
In dit geval heb ik de rand doorgeknipt en de blaadjes bij elkaar gegroepeerd.


Ook uit de onderste vleugel is een cirkel gestanst. Hier heb ik gaas achter gemat.
De libelle komt uit EASY BF 522. evenals de prachtige parel welke je ziet op de kleinere cirkel.
Hier heb ik een drupje glossy accent op gedaan, dit ook op de libelle,
en de rode besjes op het 3 D plaatje.
Hoop dat ik jullie weer inspiratie heb kunnen geven.


Creatieve groetjes,
Emmy Wind




Geen opmerkingen:

Een reactie posten