woensdag 20 juli 2016

Stansblok Somewhere in time

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie een kaart laten zien die ik gemaakt heb met één van de A4 stansblokken van Studio Light.
Het stansblok, Somewhere in time, STANSBLOKSL32.
Deze vintage sfeer vind ik zo mooi.
Met de DDBD ticket mal heb ik een kaart gemaakt met pockets
waarin 2 tags gestopt kunnen worden.


Gebruikte materialen:
*Stansmal STENCILBF06
*DDBD ticket mal
*Kraftkarton
*Wit borduurgaren
*Kant, tule, jute touw en roze organza lint
*Ditresser in Distress inkt Vintage Photo


Alle papier heb ik bewerkt met de Distresser en Distress inkt Vintage Photo.

De DDBD mal heb ik 2 overgetrokken op kraftkarton (zonder de plakrand)
Uit wit cardstock heb ik 2x de blaadjesrand gestanst.
Deze randjes aan beide zijkanten tussen de 2 uitgeknipte delen kraftkarton geplakt.
Ook de onderkant heb ik dichtgeplakt, de bovenkant blijft open.
In het midden heb ik beide delen aan elkaar vast gemaakt
 met een stiksteekrandje van borduurgaren.
Nu heb je 2 pockets.
De voorkant van de kaart heb ik eerst beplakt met DDBD vorm uit BASISBF217
 en daar bovenop 2 x DDBD vorm uit één van de kaarten uit het stansblok.


De tags heb ik ook gemaakt met de DDBD mal maar dan de van de 2 kleinste maten.
Om het echte tags te laten lijken heb ik de onderkant recht gelaten.
Hiervoor heb ik kraftkarton en 1 vierkante kaart uit het stansblok gebruikt, 
hieruit zijn beide tags gemaakt.



De tags en de kaart heb ik versierd met de plaatjes uit het stansblok.
In de grote en kleine tags op de voorkant heb ik gaatjes gemaakt en hier doorheen het kant,
het en roze organza lint gehaald.


Door de vele mooie plaatjes uit het stansblok kun je heerlijk variëren en combineren.

Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn over dit stansblok als ik!

Veel knutselplezier!

Groetjes Geralien Hoftijzer


Geen opmerkingen:

Een reactie posten