zaterdag 24 oktober 2015

Haken en Sweet Winter Season

Hallo Allemaal,

Voor vandaag wil ik jullie deze kaart laten zien.
Ik denk dat er veel kaartenmaaksters zijn die ook, net als ik,
nog wel een andere creatieve hobby hebben naast het kaarten maken.
Ik ben dus nu aan het haken en dat is ook leuk te combineren met het kaarten maken.
Op internet zijn veel patronen te vinden om een (foto)lijstje te haken.
Ik heb een sterpatroon gehaakt om een metalen armband van 7 cm doorsnee en die samen met een plaatje uit de Sweet Winter Season lijn van Studio Light op mijn kaart geplakt.


De basis voor deze kaart is een dubbele witte kaart van 14,8x14,8 cm.
Daarop heb een vierkante kraftkaart geplakt van 13,8x13,8 cm.
En daarop een vierkant uit BASISSWS207 van 13,3 x 13,3 cm.
De randjes van het kraftkarton en designpapier heb ik bewerkt met Distress inkt Walnut Stain.
Het plaatje komt uit EASYSWS496 en die heb ik in het midden van de kaart geplakt.


Vervolgens heb ik de tekst SNOW uit EASYSWS498 linksonder op de kaart geplakt.
 

Uit kraftkarton heb ik een strookje van 6mm breed gesneden en daarop met Versamark inkt de tekstje Snowflakes.. en All I want for christmas is you.. (stempelset STAMPSWS123) gestempeld.
Daarna met witte embossingpoeder gestrooid en verhit met de heattool.
Daarna heb ik de strookjes op maat gesneden en op de kaart geplakt.
Daarna heb ik pas het gehaakte lijstje op de kaart geplakt, zo kon ik de punten van de sterren goed uit laten komen met de tekstjes. Zonder dat alles bedekt zou worden.


Als laatste heb ik de sterren en de blauwe knoopjes uit EASYSWS496 op de kaart geplakt.
De sterren heb ik nog bewerkt met Glossy Accents voor een extra glimmend effect.
Ook heb ik nog 2 Diamond Gems van Marianne Design links op de kaart geplakt.

Ik hoop dat jullie weer een leuk idee hebben opgedaan, tot de volgende keer!!

Groetjes Geralien


Geen opmerkingen:

Een reactie posten