woensdag 2 september 2015

Vuurtoren in glazen pot

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie eens heel wat anders dan een kaart laten zien.
Ik heb een 3D plaatje van een vuurtoren verwerkt
 in een glazen pot en verder versierd met maritieme decoraties.


Wat heb ik gebruikt:
*Glazen pot (bijv. van pastasaus)
*Kraftkarton
*3D foampads van 2 mm dik
*2 x Easyvel vuurtoren EASYSB469
*Klein stukje scrappapier SCRAPSB04
*Cirkel pons
*Jute lint
*Schelpjes, touw, klein glazen flesje, plakparels, bedel enz



Maak de pot goed schoon, zorg ervoor dat je pot groot genoeg is, 
zodat het hele plaatje er goed in past.
Om het 3D plaatje goed zichtbaar te krijgen heb ik 10 cirkels van kraftkarton gestanst. 
Deze cirkels moeten in de deksel passen en de deksel moet ook weer op de de pot passen. 
Houd hier rekening mee met de grootte van je cirkels.
Plak alle cirkels recht op elkaar met de foampads ertussen. 
Stans ook nog een cirkel uit het scrappapier met het zanddessin 
en plak het op het bovenste kraftcirkel.  
Nu heb je een verhoging voor je 3D plaatje.
 Plak de verhoging in de deksel.
Maak nu de 2 3D plaatjes van de vuurtoren en plak ze met de achterkanten tegen elkaar. 
Op deze manier is de pot van alle kanten mooi.
Doe nu een dikke dot lijm op je verhoging en zet daar je vuurtorens op. 
Laat het goed drogen.
Versier rondom de vuurtorens met schelpjes en plaatjes uit de easyvellen.
Als de binnenkant klaar is draai je de deksel op de pot.
Plak met lijm een strook jute lint om de deksel,
 zodat deze helemaal bedekt wordt.
Versier de deksel verder met touw, plaatjes en schelpjes.


De bovenkant van de pot heb ik versierd met van alles wat ik maar in huis had en er bij past.
Dat witte gaatjes lint heb ik ooit gekocht, maar ik weet niet meer waar maar het past er leuk bij.
Verder heb ik er een glazen flesje met een briefje erin op verwerkt.
Ook een bronzen bedel, schelpjes, een blauw papieren bloemetje '
en een stukje opgekruld bronskleurig draad.


Ik hoop dat jullie mijn blogpost met plezier hebben bekeken, tot de volgende creatie!

Groetjes Geralien


2 opmerkingen: