maandag 10 augustus 2015

Day at the Beach!

Hoi allemaal,

Vandaag een MDF pakket MDFSB27  wat ik aan jullie wil laten zien.
Dit is zo gaaf uit de serie van Summer at the Beach, 
een MDF vuurtoren met strandhuisje en plankje.

Ik heb eerst het MDF met witte gesso geschilderd zodat de hout kleur weg is.
Toen alles goed droog was ben ik begonnen met de basisvellen en de label vellen 
die in het pakket worden bijgeleverd.


De MDF vuurtoren heb ik goed met lijm ingesmeerd
 en het vuurtoren uit het vel gedrukt de randjes iets beïnkt met bruin 
en op het MDF beplakt, smeer goed uit zodat er geen bobbels op komen.

Het strand huisje heb ik bewerkt met steigerhout papier
 uit een basisvel die ook in dat zelfde pakket zit.
Eerst de vorm uitgeknipt en ook de randen beïnkt en op het huisje geplakt.

In het bijgeleverde plankje zitten gleufjes zodat je de MDF onderdelen erin kan drukken, 
ik heb van te voren het plankje bekleed met papier en tegen het licht gehouden zodat de gleufjes zichtbaar worden zo kan je ze er makkelijk uit snijden .


Als alles op z'n plek vast zit kan je het verder versieren met het uitdruk vel.
Ik heb de meeuwen hier en daar laten vliegen en 1 zit erop de wegwijs paal .

Een stuk visnet over het strandhuisje geplakt een krab erin laten hangen,
verder heb ik zelf nog wat echte schelpen er tussen geplakt en wat doorzichtige
dew drops hier en daar, beetje water effect.


Leuk idee kan je bijvoorbeeld ook een gestanst bootje laten varen met hoge golven, een zeemeermin op een rots verzin het maar,  je kan zoveel kanten op met dit leuke MDF setje.



XX Christa

1 opmerking: