vrijdag 17 oktober 2014

Christmas Stars met Scandinavian Winter

Hallo allemaal,

Dat we bij Studio Light weer nieuwe prachtige kerstlijnen hebben,
 hoef ik natuurlijk niet meer te vertellen want dat weten jullie vast al wel.
Ik ben dan ook enthousiast aan de slag gegaan toen ik de lijnen binnen kreeg,
want het idee zat al in mijn hoofd....... 
Deze Kerst ster hanger heb ik van één lijn gemaakt,
 en ik heb er bijna de hele Scandinavian Winter lijn in gebruikt.



Benodigdheden:
Hier 2 foto's van alle kanten van de sterren:

 Kleine ster





 Grote ster



 De beschrijving die ik jullie ga geven hoe ik deze hanger gemaakt heb,
is voor 1 kant van de ster,
want alle andere doe je eigenlijk precies hetzelfde maar dan met andere plaatjes
 en ander Basis papier.
 Maar verder is het precies hetzelfde.

Neem je Dutch Doobadoo ster en trek deze 3 keer over op licht blauw kaart karton
 in de grootste maat.
Snij de 3 mallen uit het karton.
Leg de 3 sterren dan op elkaar en stik precies op de middenlijn
 (Punt van de ster naar boven houden)
 de ster even door met licht blauw garen op je naaimachine.
Heb je die niet dan kun je dit met stiksteekjes doen met de hand.
 Knip of snij de ster even een beetje bij als de randen niet helemaal gelijk lopen.
Vouw de ster dan in model.

Teken dan met de ster mal de ster over op je basis papier
BASISSD 176 - BASISSD 177 - BASISSD 178 - BASISSD 179.
Kies hier 6 verschillende soorten voor,
je kunt dus mooi voor en achterkant van je papier hiervoor gebruiken,
maar wel een maat kleiner dan het kaart karton.
Beïnkt de randen van je basispapier lichtjes met een beetje inkt.
De blauwe vellen met blauwe inkt de bruine met bruine inkt.


Plak de sterren van je basis papier op het kaart karton,
maar doe om en om eerst een bruine dan een blauwe ster.
Bewerk de randen van de ster dan allemaal met een kwastje met een klein beetje sneeuw.
Ik heb hier een potje Alleene's Glitter Snow voor gebruikt,
maar kan natuurlijk ook met andere soorten.

Laat dit even drogen en maak alvast de kleine ster op dezelfde manier 
en neem dan de 2 kleinste maten van de Ster mal.
Onder tussen kun je ook vast uit de vellen
je 3D plaatjes halen en vast als 3D maken dan kan ook dit vast drogen 
en kun je sneller je ster afwerken.
Als alles droog is, kun je gaan decoreren op je ster. 
Ik heb om en om eerst recht en op de volgende ster links een 3D plaatje gemaakt.
Onder het plaatje heb ik 3 verschillende soorten decoratie gebruikt. 

Op het bovenste plaatje met de wanten heb ik achter het plaatje een stukje jute gaas geplakt, 
bij het hobbelpaard een stukje verbandgaas wat ik een beetje uit gepluisd heb 
en bij het herten hoofd zit een beetje uitgetrokken wol.



Ga nu elke kant van de ster versieren met de plaatjes uit de EASY vellen.
Plak dan op de bruine kanten blauwe plakpareltjes
 in de hoekjes en op de blauwe kanten witte plak pareltjes.


Zijn je beide sterren klaar en goed gedroogd dan neem je een licht blauw lint wat je even door een scherpe stopnaald haald.
Prik dan het lint door de bovenkant van de punt van de grote ster
 en aan de onderkant van de kleine ster.
Plak de uiteindes dicht met een beetje lijm,
of maak er een knoopje in, zodat de ster blijft hangen.
 Haal dan door de punt van de kleine ster ook een licht blauw lint. 

Aan de bovenkant van het lint heb ik een lusje gemaakt met een labeltje eraan
 (waarop je je naam kunt zetten dat jij hem gemaakt hebt),
 en een strikje.
Je kunt nu je ster een mooi plekje geven om op te hangen.


Zo zie je dus dat je voor 1 creatie bijna een hele lijn kunt gebruiken, 
omdat je lekker veel keus hebt aan papier en plaatjes.
Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden en wens jullie veel plezier 
als je deze ster gaat maken!







1 opmerking: