maandag 15 september 2014

My Botanic Garden

Lieve allemaal,

Vinden jullie ook niet dat Studio Light steeds weer met prachtige lijnen komt.
Zo ook de nieuwe lijn My Botanic Garden......
Een super mooie lijn over kruiden, vlinders en alles wat je in een Botanische tuin vinden kunt.
Met deze lijn heb ik deze keer een kaart gemaakt die ik jullie graag weer laat zien.
Dit is hem geworden:





Hieronder mijn uitleg hoe ik de kaart gemaakt heb:


Benodigdheden:


Neem de Shape Art mal en trek deze over op de achterkant van je bruine karton. 
Knip deze uit.
Doe het zelfde nog 2x maar dan uit de vellen  Basis MBG 170 en Basis MBG 173,
 maar de 173 2 maten kleiner dan de 170.

Beïnkt de randen lichtjes met bruine stempel inkt.
Stans dan de mallen van Joy! uit en bewerk ook deze lichtjes met wat bruine stempel inkt. 
op onderstaande foto zie je dat ik het met een sponsje gedaan heb.



Dip met het sponsje op je stempelkussen
(dip even de eerste inkt van het sponsje af op het witte papier wat er onder ligt,
dit kan gewoon kopieer papier zijn hoor)
 en veeg dan zachtjes met het sponsje over de puntjes van de witte stans
en zo kun je net zoveel inkt geven als je zelf wit.
 Hoe meer inkt, hoe donker de rand wordt.
Ik heb dit ook bij de muzieknoten stans gedaan,
 maar heb de noten iets dikker aangezet met inkt door hier een oogschaduwstokje
met sponsje voor te gebruiken.

Schuif dan de muzieknoten rand onder het Basis MBG 170
 en leg dit even los op de bruine kaart,
 dan kun je al een beetje gaan bepalen hoe je je kaart maken wilt
en wáár je je spulletjes plaatsen wilt.
Dat kun je ook zien op onderstaande foto:


Je kunt nu n.l. nog alle kanten op schuiven en veranderen
tot de kaart naar je zin is.
Als het dan zo ligt zoals je het hebben wilt zou je even een foto ervan kunnen maken,
 dan heb je nog een plaatje van je idee. 

Haal nu alles weer van je kaart en plak de plaatjes e.d. op je kaart.
Ik heb de 2 Basis mallen laten verspringen door deze een beetje schuin te leggen.
Je ziet dan van allebei goed welk papier je gebruikt hebt.

Door het gaatje van het 3D plaatje van vel  Easy MBG 423
 heb ik een klein touwtje gedaan want het is natuurlijk een labeltje 
en dan is zo'n touwtje wel leuk eraan.


Onder de stansmal heb ik het bruine stukje gaas geplakt.
Daarna heb ik de kaart versierd met de andere vellen
 de Easy MBG 425 - Easy MBG 428  - Easy MBG 429  - Easy MBG 430.
Her en der heb ik onder de plaatjes 3D kit aangebracht,
 zodat sommige plaatjes een beetje op komen te staan. 


Als je zo met 3D kit werkt kun je mooie hoogte verschillen aanbrengen
 en bepaalde plaatjes daardoor wat extra op laten vallen.
Werk dan de kaart af door her en der een paar plakparels te plakken.
Als laatste heb ik nog een standaard gemaakt waar de kaart tegenaan komt te staan. 
Hier zijn ook snijmallen voor te koop,
maar je kunt deze standaartjes ook zelf maken.
Via internet zijn daar wel voorbeelden van te vinden.

Dit was het weer voor deze keer en ik hoop dat jullie het weer leuk vonden
te lezen hoe ik deze kaart gemaakt heb.
Veel plezier met deze mooie lijn!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten