woensdag 28 augustus 2013

Vintage klosje........

Hallo allemaal,

 

Zoals jullie natuurlijk wel gezien hebben komen er allerlei prachtige creaties op het blog voorbij met o.a.de schitterende nieuwe Vintage Kerst serie........

Ik ben nog even niet met kerst bezig en wou laten zien hoe leuk je klosjes kunt maken en decoreren met een vintage basisvel, leuke vogelhuis stempels en prachtige uitdruk bloemen van Studiolight. ( klik op de blauwe linken )   

                                                                                                               
                 

Deze klos heb ik zelf gemaakt van karton, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een wc of keukenrol gebruiken. Het voordeel van zelf maken is dat je hem zo hoog en rond kunt maken als je zelf wilt. Voor deze klos heb ik een stuk karton van 16,5 x 12 cm gebruikt. Deze oprollen en 2 cm over elkaar heen goed vastplakken. Hier omheen een stuk BASISSL122. De boven en onderkant van de klos heb ik 4X uit papicolor nachtblauw en 2X uit BASISSL122 gestanst  met een ronde Nestabilitie: Lacey Circles. Gebruik een maat die je zelf mooi bij de rol vind passen. Plak voor de bovenkant 2 blauwe stansen op elkaar, plak ook 1 blauwe en een stans uit BASISSL122  precies op elkaar. Plak daarna de BASISSL122 iets gedraaid op blauwe stans. Herhaal dit voor de onderkant van de klos. Plak de boven en onderkant met superlijm, volgens voorbeeld tegen de rol. Nu is je "basis" klosje is klaar! Nu kun je hem gaan decoreren met o.a.beige/geel gemeleerd papier ( helaas merkloos ), hier heb ik een mooie brede rand mee gemaakt met een Martha Steward randpons. Deze strook heb ik langs de bovenkant van de klos geplakt. Daarna heb ik een aantal vogelhuisjes, vogels en tekst op het BASISSL122 en beige/geel gemeleerd papier gestempeld met Distress inkt: chipped sapphire en brushed corduroy.






Deze uitgeknipt en verhoogd op rol geplakt. Ook een vogelhuisje met gestempelde tekst: Especially for you, en een steuntje op de bovenkant van de klos. Verder heb ik me lekker uitgeleefd met parelkoord, kant, roosjes, splitpen, bedeltjes, plakparels, pushpin met kralen en wat je maar wilt! Voor de roosjes heb ik het mooie bloemen uitdrukvel van Studiolight gebruikt. Daar volgens dit filmpje mooie roosjes van gemaakt. Niet alle kleuren die ik gebruikt heb zaten in het uitdrukvel dus die heb ik zelf nagetrokken op het beige/geel gemeleerd papier, uitgeknipt en roosjes van gemaakt.




Ik hoop dat jullie deze creatie ook leuk vinden en misschien ook met klosjes en het prachtige papier van Studiolight aan de slag gaan !! Klik hieronder nog even op de blauwe linken en zie de stempels die ik gebruikt heb.

- Tekst
- Vogelhuisjes
- Vogeltjes

 Ik vond het heel leuk om te doen en ga er zeker meer maken :)

Lieve groetjes Karin

4 opmerkingen: