woensdag 8 mei 2013

Borduren


Ik heb deze kaart gemaakt met een borduurpatroon van Christa Uithol.
Zij heeft erg mooie patronen en ik mag ze graag borduren.
Als plaatje heb ik een mooi bloemen plaatje gebruikt uit het kleine Mini Boekje nr. 75 van Studio Light.




Print eerst het patroon en prik hem op een witte kaart. 

Nu ligt je patroon mooi een beetje vast op je karton, door het prikken, 
dus kun je hem nu mooi langs de lijnen uitknippen. 
Als je dit voorzichtig doet verschuift je patroon niet.

Na het prikken en uitknippen heb ik de kaart eerst geborduurd met garen van Mettler. 

Ik heb er rood en groen gemeleerd dagen voor gebruikt.

Toen het boduren klaar was heb ik de kaart weer omgedraaid 

en met een dikke opbolpen de gaatjes weer mooi dichtgewreven.

Je borduurwerk "ligt" nu mooier op je kaart.
Daarna heb ik de kaart op groen kaart karton geplakt en met een smal randje netjes uitgeknipt.
Neem dan een stukje lint en maak daar een mooie strik van. prik dan een mooie splitpen door je strik.
Prik boven in de kaart (net onder het puntje) een gaatje. Druk hier voorzichtig de splitpen van de strik doorheen en bevestig aan de achterkant de splitpen.
Je hebt nu mooi je strik in het midden van je kaart zitten.
Vouw nu donker rood kaartkarton dubbel en plak de groene kaart met de strik aan de bovenkant iets onder de vouw lijn van de rode kaart.
De vouwlijn ligt bij deze kaart dus bovenaan de kaart en niet aan de zijkant!!
Knip mu weer met een smal randje de kaart uit het rode karton.
Knip uit het mini boekje met de 3D plaatjes nu 1 van de plaatjes uit, plak deze in het midden van je kaart en werk hem met 3D kit op in 3D.
Plak daarna nog her en der wat plakparels op je kaart en hij is klaar.
Veel plezier met het maken van deze kaart!



Groetjes Anita

7 opmerkingen:

  1. mooie kaart Anita!!!!
    Aparte vorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig geborduurde kaart, mooi kaartmotief Anita...

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw heel mooi gedaan!

    Weet iemand misschien wat de blog is van Christa Uithol?

    Groetjes Lisanne
    cardsbylies.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je deze kaart schitterend gemaakt. zo mooi
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelf leg ik een patroontje graag in de printer / kopieerapparaat en vergroot een patroon dan iets, werkt heel goed en geeft leuk resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen