donderdag 18 april 2013

3D Shapeforming


Dit is het eerste resultaat dat ik jullie graag wil laten zien. 
Ik heb uit een vel 3D Shapeforming van Studio Light  drie verschillende bloemen gedrukt 
(het is een easy vel, je kunt de bloemen er zo uitdrukken). 
De overeenkomst is dat ze allemaal blauw met witte stippels zijn. 
Ik begin met de kleinste bloem. 
De bloemblaadjes knip ik wat dieper in, 
om wat makkelijker de verschillende blaadjes te vormen. 
De bolle pen gebruik ik niet, ik verwarm de blaadjes maar eventjes en vorm de blaadjes met mijn vingers. Dat vind ik makkelijker werken. 
Bij de tweede bloem heb ik twee bloemblaadjes aan elkaar laten zitten en daarna ingeknipt. 
Daarna verwarmd en in model gebracht. 
Tot slot de grootste bloem. 
Deze heb ik niet ingeknipt, omdat deze blaadjes makkelijk te modelleren zijn.

Als je niet tevreden bent met het model van de bloem, of ze passen niet goed in elkaar, 
dan kun je het blaadje opnieuw verwarmen en weer verbuigen. 
Toen ik tevreden was met mijn bloem, heb ik de randjes bewerkt met glitterlijm. 
Daarna heb ik de bloemen in elkaar gezet met 3D kit. 
Tenslotte heb ik wat kleine blauwe kraaltjes in het hart geplakt.


Bij de tweede bloem heb ik een andere methode gebruikt. 
De kleinste bloem heb ik gemaakt door de blaadjes tot bijna in het hart in te knippen 
en te vormen zoals je een roos maakt. 
In totaal heb ik 5 verschillende bloemetjes uit het vel gebruikt.De blaadjes en vlinders vind je ook bij Studio Light.
De deksels heb ik wit geverfd, de bakjes blauw. 
Over het blauwe heb ik doorzichtige vitrage met een borduurpatroontje geplakt. (Dank je wel, Mam!). 
De randjes zijn bewerkt met een goudkleurig inktblokje en 
daarna heb ik nog wat plakparels op de deksels geplakt.


In deze doos zit Toffifee. 
Het is dus niet een echte doos, maar meer een omhulsel. 
De ondergrond is geknipt uit een kadotasje dat ik ooit eens gekregen heb. 
Dat heb ik bewaard omdat ik de kleuren zo mooi vond.
Ik vouw steeds een nieuwe laag om het hart, zodat de bloem "opgebouwd" wordt met steeds meer laagjes. Zo zie je meteen hoe het resultaat wordt en past alles perfect in elkaar. 
Om het eindresultaat stevigheid te bieden, heb ik de onderdelen wel met 3D-kit vastgezet. 

De blaadjes zijn heel makkelijk: even verwarmen, 
de nerf trekken met een satéprikker en dan is het eigenlijk al klaar.
Ook de vlinders zijn niet moeilijk: ik heb drie vlinders uit het vel gehaald.
 Alleen de kleinste heb ik echt gemodelleerd, de andere twee nauwelijks. 
Het lijfje heb ik gemaakt met de perlenpen.

Bovenin kan nog een labeltje met de tekst. 
Zolang ik er nog geen bestemming voor heb, laat ik dat even weg.

Ik heb het met heel veel plezier gemaakt,
Groetjes Aleida

5 opmerkingen:

  1. Hoi Aleida,

    Super wat heb je dat prachtig voor elkaar
    Het doosje vind ik zo mooi een echt kunstwerkje
    Het doosje met de toffifee zit er ook heel leuk uit !!

    Groetjes van Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je erg mooi gedaan, leuk met de glitterrandjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel erg leuk aleida maar ik had het al gezien

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig Aleida, ontzettend mooi ! groetjes Joyce

    BeantwoordenVerwijderen